۱۳۸۷/۰۸/۰۶

یک شعر (موج)

موج


بیداری من
جز غوغای سنگریزه ها
بر ساحل آرام
جز خواب لاک پشتها
بر انتظاری عبث
چه سود دارد!؟

آنگاه که تو
خون ابروانت
معنای هستی ام را می گیرد

دستان خشکت
نه ستایش ریا کاری
که تیپای امیدند

خاک بر سر من
که نه شایسته زمینم
و نه طوفانی که پاره پاره ام کند

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام حسین. راجع به اون مطلب قبلی یعنی خودکشی، می خواستم بگم که نمیشه راجع بهش خیلی قطعی یک حکم بدیم و مثلا بگیم هر کی خودکشی میکنه خیلی احمقه یا ...
من فکر می کنم همونطور که آدمها به یک سوال هرکدومشون ممکنه یک جور جواب بدهند، در برابر زندگی هم هرکدومشون یک جور واکنش نشون میدن. یکی سختی ها رو هر چی که باشن تحمل میکنه، یکی اصلا با زندگی حال نمیکنه که تازه بخواد به خاطرش سختی هم بکشه.
به نظر من زندگی خیلی مزخرفه ولی خوب همین یک دفعه ست، خوب لااقل همین یک بار رو زندگی کنیم ببینیم چی میشه.

مهرنوش mehrtabari@gmail.com

SevenDaughtersOfEva گفت...

فغان ز شادی و غم/ از امید بی معنا

Arian گفت...

مهرنوش جان
من فقط خواستم ببینم می شه یه نقطه اشتراک توی یک عمل مشترک که خودکشی هست پیدا کرد یا نه؟ و همانطور که قبلا هم گفتم چون عمل به قطعیت می رسه من فکر کردم اوکی شجاعت یک نقطه اشتراک است. ولی همانطور که گفتم رسیدن به این نتیجه که خودکشی باشه تو درست می گی هر کس با توجه به روحیه اش و تجربه اش این کار رو انجام میده.
در مورد زندگی هم خیام بهترین پاسخ رو داده.

seven...eva
امید بی معنا هم تعبیر قشنگی هست ولی نمی تونم منطقشو بفهمم چون امید خودش از یک معنا میاد. از چیزی که تو عطش خواستنش رو داری. اگر بگیم امید بی معنا می تونه تعبیرش این باشه که اصلا این آدم بی معنا توی یک دنیای بی معناست.

با مهر
آریان

ناشناس گفت...

آقای آرین،
آیا شما نخست نوشته های فارسی تان را در جای دیگری تای‍پ می کنید و بعدآ در بلاگ تان قرار می دهید؟ می خواستم بدانم که آیا می شود مستقیم در بلاگر به فارسی بنویسیم؟ من این نوشته ام را نخست در یک کیبورد فارسی نوشتم و اینجا گذاشتم.

ناشناس گفت...

khak bar sare manam bashe

Arian گفت...

آقای احمد
می توانید مستقیم در بلاگر به فارسی بنویسید. ولی لازمه اش دو نکته است که من توی نظرات قبلی (سریر خون - نه زیاد عجیب ولی واقعی) گفته ام. همان ها را دوباره اینجا می گویم.
اگر فونت فارسی در ویندوز خود دارید که فقط مرحله دوم را اجرا می کنید. اگر نه هر دو مرحله را.

مرحله اول که نصب فونت فارسی است.
در control panel کامپیوتر regional and language را کلیک می کنی. بعد languages و بعد دو انتخاب دارید که اولی را که زبان راست به چپ است کلیک می کنی و پس از اینکه کامپیوتر از تو سی دی xp را خواست آن را گذاشته و فونتهای فارسی install می شود. بعد از آن در همانجا details را کلیک می کنی و در add فارسی را اضافه می کنی. و بعد restart می کنی. در ویندوز ویستا سی دی را لازم نداری و زبان Persian را در add اضافه می کنی.

مرحله دوم
در کامپیوتر که فونت فارسی را نصب کردی بعد توی blogger در قسمت setting زبان Persian را انتخاب می کنی که مطالب راست به چپ ردیف شوند.

نسرین جان
تو هنوز خیلی کارا داری. خاک بر سری شایسته تو نیست. مواظب خودت باش.

با مهر
آریان