۱۳۸۷/۰۴/۰۹

همجنس گرایی - بیماری یا انتخاب!؟

دوست من در تورونتو همیشه با من کلنجار می رود که همجنس گرایان بیمار هستند و نباید در جامعه عادی و نرمال ما آزادانه رفت و آمد کنند و حقوق یکسانی داشته باشند. من اما همیشه به او می گویم بودن با جنس مخالف و موافق یک انتخاب است و انسان آزاد می تواند هر انتخابی داشته باشد. تا زمانی هم که کسی در جامعه انسانی به دیگری آزار نمی رساند حق دارد هر گونه می خواهد زندگی کند. خواه همجنس گرا باشد یا دگر جنس گرا. همسر یکی دیگر از دوستان من هم می گوید این یک بیماری است و همجنس گرایان نرمال نیستند. چند نکته در اینجا به ذهن من می رسد. یک اینکه آیا ملاک ما برای نرمال بودن و نبودن انسانها می تواند انتخاب جنسی آنها باشد؟ دو اینکه آیا انتخاب همجنس برای یک رابطه جنسی و حتی زندگی کردن با او یک بیماری است؟ و اگر بپذیریم که بیماری است (که من مخالف این نکته هستم) آیا این بیماری به جامعه اطراف خود آسیب می رساند؟ اگر نمی رساند پس چرا باید آنها را طرد کنیم؟ و اگر آسیب می رساند این آزار در کجاست؟ نمود آن چیست؟ فکر می کنم ما اخلاقیات خود را در یک محدوده بسته قرار داده ایم و همه روابط آدمها را در همان محدوده می سنجیم.
ریشه همجنس گرایی می تواند بسیاری چیزها باشد که فکر کنم خانم مژگان کاهن بتواند بیشتر در این باره توضیحاتی بدهند. این ریشه هورمونی، اجتماعی، عکس العمل فردی، و یا تجربیات تلخ فردی با جنس مخالف هر چه باشد مسئله من دعوایی است که ما با افرادی به اسم همجنس گرا داریم و نگاه نا عادلانه ای است که در برخورد با آنها می کنیم. در مذهب اسلام که این موضوع شکل وحشیانه ای پیدا می کند و مجازات مرگ را برای این افراد در نظر گرفته اند. آن هم پرتاب از بلندی!! و جالب اینکه من همیشه فکر می کردم اگر در اسلام برای لواط (رابطه جنسی مرد با مرد) حکم مرگ را صادر کرده اند برای زنان همجنس گرا چنین حکمی وجود ندارد. نه اینکه اسلام در ریشه یک دین مرد سالار است در این مورد هم اصلا گمانی برده نشده است که دو زن هم می توانند با هم رابطه جنسی داشته باشند و فقط نگاه مردانه به آن شده است. حال سوال این است اگر دو زن همجنس گرا در یک جامعه اسلامی گرفتار شوند حکم آنان چیست؟
همانطور گه گفتم بخش وحشتناک آن مجازات این روابط است. انگار در شکنجه دادن آدمها به خاطر روابط جنسی اسلام همیشه جلودار است. زنی را تا کمر در خاک کنی و آنقدر سنگ بزنی تا بمیرد چون با مردی عشق می باخته و مردی را از بلندی پرتاب کنی چون او هم انتخابی دیگر گونه داشته است.
مدتی پیش بازیگر جوان سینمای آمریکا Heath Ledger در آپارتمان خود در گذشت. یکی از فیلم هایی که او بازی درخشانی در آن داشت Brokeback Mountain بود که به رابطه دو کابوی همجنس گرا می پرداخت. با دیدن بخشهایی از فیلم که بی ارتباط به بحث ما نیست یادی هم از این بازیگر می کنیم.

.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

emshab etefaghan ba madare mazhabim sohbati shod : goftam ke zani az nazare islam sotudas ke bi seda bashe , hamishe gush befarman bashe wa dar hemaghat , ya age chizi midune ke behtare nadune khafe she ! in zan baha , mahjub wa banuye nemune mahsub mishe ....age in zane khube , madar man mikham zane bade bad basham ,,,,,,rabeteye zan ba zan dar resaleye ma tabagh zadan namide mishe ke man hatta nemitunestam talafozehs konam ,,,wa miduni chera eslam be rabete zan o zan unghadr napardakhte chon zan ke dakhele adam nabud yek , dowom inke un moghe dildo nabud , arab be zehnesh nemiresid 2 ta chize saf mikhan chi kar konan waghti marde aran marufe be ,,,,,,(bi adab shodam ?)dusti migot in rabete zan ba zan kheili asabesho khord mikone , engar ham zane az tubre mikhore ham akhor (albate manzuresh bi ha budan )...wali man khoshhalam ke zanam , hade aghal hamjensgarayee ma maani dar tare ,,,waghti ba didane un monhanihaye badane zibaye zan mishe be eghma raft ! !!! newisande blog khun midune chi migam !!)chap nakonia enghelabi hasti ! sansur~!!!

ناشناس گفت...

نسرین جان، بخش اول حرفاتو که گفتی موافقم. اینها بخش مهمش به تربیت و تحصیلات (education) بر می گرده. تا وقتی این چرخه سنت و روابطی که بر اساس آن شکل گرفته پا برجاست زمان زیادی طول می کشد تا آدمها را همانطور که هستند بپذیریم نه آنطور که ما می خواهیم باشند. باهات موافقم که مذهب هم در محکم کردن این روابط سنتی تاثیر گذار است. در مورد dildo و این چیزا موافق نیستم در نقاشی های خیلی قدیمی و داستانهای موجود روابط سکسی به شکل آزادانه ای دیده می شود و این نمی تواند تنها دلیلی باشد که به آن اشاره نشده. اما اینکه اسلام اشاره ای نکرده همان که من گفتم و تو هم گفتی. چون اصولا عمل جنسی در اسلام یک عمل مردانه تصور می شود. بقیه حرفاتم حرف دل تو و خیلی ها است. اینجا از سانسور خبری نیست.

ناشناس گفت...

باسلام وعرض ادب واحترام من الان حدودا5ساله که همجنس باز هستم ویه زمانی دقیقا مثل شما فکرمیکردم اماحالادیگه من مطمئنم که یک بیمارم چون اثرات کارامو میبینم شایدادعاکنم هیچیم نیست ولی واقعیت یه چیز دیگه است واونم اینکه کاش من ازهمون اول یک انتخاب طبیعی داشتم نه یک انتخاب غیر طبیعی!!!یک همجنس باز بزرگترین ضربه رابه جامعه وخود میزندومن الان خودم راسزای مرگ میدانم ولی میترسم اقدامی بکنم شماهم لطف فرمایید حرفهایتان براصول علمی منطبق باشدنه اصول خودتان(روانشناسی جامعه شناسی و...رامطالعه کن )من شایدمعتقدبه دین اسلام نباشم ولی برخی از قوانینش راباجان ودل میپزیرم حتی اگربه ضررم باشدوشمالطفاوقتی نظرمیدهیدکمی منطقی ترفکرکنید.من الان یک معتادویک نامتعادل اجتماعی هستم واینومطمئن باشیدکه من ازهمجنس بازی هیچی کم نگذاشتم والان این حرفهای دل یک همجنس باز است که درست است انسان مختار درانتخاب است ولی هرانتخابی همیشه درست نیست چون ممکن است یک انتخاب نادرست برابرباآخرین انتخاب باشد(کمی درست ودقیقترومنطقی تروعلمی تر وآزادانه ترفکرکنید)شایدکمی اجبار آگاهانه بتونه انسان روواداربه انتخاب درست کند.درضمن لطفابیدلیل هیچ چیزی روبادلایلی که فقط خودتون قبول میکنید محکوم ویابه ان تهمت وبه ان توهین نکنید(من الان شمارو بیسواد ترین ونااشناترین فردنسبت به همجنس بازی شناختم لطفادیگه دراین مورد چیزی ننویسیدجناب اقای کارشناس)

ناشناس گفت...

باسلام وعرض ادب واحترام من الان حدودا5ساله که همجنس باز هستم ویه زمانی دقیقا مثل شما فکرمیکردم اماحالادیگه من مطمئنم که یک بیمارم چون اثرات کارامو میبینم شایدادعاکنم هیچیم نیست ولی واقعیت یه چیز دیگه است واونم اینکه کاش من ازهمون اول یک انتخاب طبیعی داشتم نه یک انتخاب غیر طبیعی!!!یک همجنس باز بزرگترین ضربه رابه جامعه وخود میزندومن الان خودم راسزای مرگ میدانم ولی میترسم اقدامی بکنم شماهم لطف فرمایید حرفهایتان براصول علمی منطبق باشدنه اصول خودتان(روانشناسی جامعه شناسی و...رامطالعه کن )من شایدمعتقدبه دین اسلام نباشم ولی برخی از قوانینش راباجان ودل میپزیرم حتی اگربه ضررم باشدوشمالطفاوقتی نظرمیدهیدکمی منطقی ترفکرکنید.من الان یک معتادویک نامتعادل اجتماعی هستم واینومطمئن باشیدکه من ازهمجنس بازی هیچی کم نگذاشتم والان این حرفهای دل یک همجنس باز است که درست است انسان مختار درانتخاب است ولی هرانتخابی همیشه درست نیست چون ممکن است یک انتخاب نادرست برابرباآخرین انتخاب باشد(کمی درست ودقیقترومنطقی تروعلمی تر وآزادانه ترفکرکنید)شایدکمی اجبار آگاهانه بتونه انسان روواداربه انتخاب درست کند.درضمن لطفابیدلیل هیچ چیزی روبادلایلی که فقط خودتون قبول میکنید محکوم ویابه ان تهمت وبه ان توهین نکنید(من الان شمارو بیسواد ترین ونااشناترین فردنسبت به همجنس بازی شناختم لطفادیگه دراین مورد چیزی ننویسیدجناب اقای کارشناس)

Arian گفت...

دوست ناشناس
چند نکته را در پاسخ به حرفهای شما باید بزنم
- اینکه می گویی کاش یک انتخاب طبیعی رو داشتی نمی فهمم. اگر تردید داشتی توی انتخابت این نه مسئله سایر همجنس گرایان است نه من.
مسئله شخصی خود شماست که به این نتیجه رسیدی که اشتباه بوده.
- اصول علمی منظورت چیست؟ حتما که نباید همه کسانی که وب لاگ دارند و حرف خود را می زنند دانشمند و جامعه شناس باشند. اینها دریاف های من است و اتفاقا شما با هیچ اصول علمی پاسخ نداده اید. اولین حرف من این بود: تا زمانی که کسی در جامعه انسانی به دیگری آزار نمی رساند حق دارد هر گونه می خواهد زندگی کند. خواه همجنس گرا باشد یا دگر جنس گرا.
اگر شما به جامعه خود آسیب زده اید این را به حساب هم جنس گرایی خود نگذارید.
- شما می توانید مسلمان باشید یا نباشید. اصلا این مسئله من نیست. من میگم مذهب این انتخاب رو مثل بسیاری از چیزها ممنوع کرده و این یکی از بدیهی ترین اصول انتخاب آزاد یک انسان است. به کسی چه مربوط من می خوام با یک مرد زندگی کنم یا یک زن.
- معتاد و نامتغادل بودن و هر چیز دیگر را لطفا به حساب همجنس گرایی خود نگذارید. گفتم که هر مشکلی داشته اید به حساب این موضوع گذاشته اید در حالی که ریشه را باید جای دیگری جستجو کنید.
- شما نمی تونید به من حکم کنید چی بنویسم چی ننویسم. شما هم می تونید نظر خود را همانطور که چند بار تکرار کرده اید و من در نوشته خودتان اصلا ندیدم با اصول منطقی پاسخ دهید. اصلا اینها نتیجه مطالعه و بحث های من است. وقتی 17 سالم بود یک کتاب خواندم به اسم انحرافات جنسی که همنجنس گرایی رو هم جزو انحرافات جنسی و بیماری جنسی آورده بود. این مال 23 سال پیش است. از اون موقع بشتر خوندم و بحث کردم. و البته این وب لاگ تخصصی جامعه شناسی نیست ولی همانطور که گفتم شما دوست ندارید نخون ولی من حرفمو می زنم.

پیروز باشید

آزاده گفت...

لطفن اسلام پاک را با اسلام طالبانی و تندرو قاطی نکن..... اطمینان داشته باش که قوانین اسلام به نفع انسان است نه به ضررش.... متاسفانه در کانادا بجای نگاه به پیشرفت های تکنولوژی و حق و حقوقی که به زنان داده میشه در دادگاهها و حق هیشه با زنه, به کثیف ترین حق آدمهای مریض و آنرمال ,, توجه میکنین....اگر بدون غرض ورزی, قرآن سوره ابراهیم و انبیا را بخوانی, درباره حضرت لوط , و قوم کثیف و همجنس بازش, نوشته,,,, که چه عذابی برای آن قوم منحرف جنسی, خداوند نازل کرد,,,,,شما که طرفدار منحرفین جنسی هستین , مثل اینکه تا بحال همجنس باز و بچه باز ندیدی؟؟؟؟؟ اگه خودت بچه داشتی و با بچه ات کسی همجنس بازی می کرد..... نظرت همینطور مثبت بود؟؟؟؟؟امروزه بیماری ایدز;, آنفولانزای خوکی,,,, کمترین عذاب الهی است. متشکرم, خداحافظ

آرش گفت...

دو نکته:

1- "من اما همیشه به او می گویم بودن با جنس مخالف و موافق یک انتخاب است و انسان آزاد می تواند هر انتخابی داشته باشد."

ممکنه "بودن" با جنس مخالف یا موافق یک انتخاب باشه، ولی "تمایل" به جنس موافق یا مخالف انتخاب نیست. شما خودت می تونی به من بگی در چه سنی "انتخاب" کردی که نسبت به جنس مخالف تمایل دشته باشی؟!!

2- در جواب آزاده خانم که بچه بازی رو با همجنس گرایی یکی فرض کردن بگم که این دو تا کاملا دو معقوله جدا از هم هستن و بهتره یه کم بیشتر در این زمینه مطالعه داشته باشن. در ضمن همون قرآنی که داستان لوط توش اومده، همون کتابیه که ارث زنان رو نسبت به مردان کمتر فرض کرده و چند همسری رو مجاز شمرده. آیا می شه به حرف های همچین کتابی اعتماد کرد؟!

Arian گفت...

آرش جان، من به ریشه های این انتخاب یا تمایل نپرداختم و همانطور که گفتم می تواند دلایل بیشماری داشته باشد. همه حرف من در انتخاب بی آزاری است که یک انسان می تواند در یک جامعه داشته باشد و دیگران برای خوش نیامدنشان او را از بسیاری حقوق طبیعی محروم کنند. و گرنه چه اهمیتی دارد که حالا یک خط کش بگذاریم از چه سنی تمایل پیدا کرده ایم که چه انتخابی بکنیم؟
آیا این دلیل رفتار نامناسبمان با این افراد می شود؟
پاسخ آزاده خانم رو هم ندادم چون اصولا با کسانی که فکرشان از محدوده داده هایشان فراتر نمی رود بحث نمی کنم.

ناشناس گفت...

in tamayol dar nojavani ba man bod vali moteasefane aslan dige inja mozoe man dar miyon nist mozo ineke vaghti khanom haye sene30 ta 40 vaghti kami ba man ashna mishan aslan dast bardar nistan ba inke man vaghean chize khasi ba onha matrah nemikonam hata man be khodam shak kardam vali alan harfe jazebe dar miyone atrafiyanam ham in ghaziyaro tasdigh mikonan hala man bf daram ke kheili asheghesham vali share in fekre bad aman nemide ke arameshe daroni dashte basham

ناشناس گفت...

in tamayol dar nojavani ba man bod vali moteasefane aslan dige inja mozoe man dar miyon nist mozo ineke vaghti khanom haye sene30 ta 40 vaghti kami ba man ashna mishan aslan dast bardar nistan ba inke man vaghean chize khasi ba onha matrah nemikonam hata man be khodam shak kardam vali alan harfe jazebe dar miyone atrafiyanam ham in ghaziyaro tasdigh mikonan hala man bf daram ke kheili asheghesham vali share in fekre bad aman nemide ke arameshe daroni dashte basham

ناشناس گفت...

بله انسان آزاد مي تونه حق انتخاب داشته باشه.
حالا يه آدم بچه باز که علاقه زيادي به رابطه جنسي با بچه داره چي بازم مي توني بگي چون آدم آزاديه مي تونه اينکارو انجام بده.
لطفا دلايل درست بيار.
فقط يکم فکر کردن مي خواد تا متوجه بشين که چقدر عواقب همجنسگرايي مي تونه خطرناک باشه و جوامع رو به انحلال بکشونه.
کسايي که مثل شما فقط به فکر زيرشکمشون هستن فقط از همجنسگرايي طرفداري مي کنن.

Arian گفت...

ناشناس غزیز
قبلا جواب شما را همین جا آرش داده است
باز هم تکرار می کنم بحث من در باره دو انسان بزرگسال است که انتخاب می کنند. درست مثل انتخاب یک زن و مرد که تصمیم به ازدواج می گیرند یا می خواهند با هم زندگی کنند. چرا شما همه چیز را قاطی می کنید؟ همجنس گرایی چه ربطی به بچه بازی یا پدوفیلیا دارد؟ پدوفیلی فقط با جنس موافق نیست. می تواند جنس مخالف هم باشد. بحث من چیز دیگری است. ولی نظر من را بخواهید من با پدوفیلی یا به قول شما بچه بازی به شدت مخالف هستم.
این دلیل و رابطه ای هم که بین زیر شکم و همجنس گرایی پیدا کردید خیلی خنده دار و بی منطق بود.